martes, 7 de junio de 2011

EL NOMBRE DEL PADRE - "Demo" (1995)

Novament, una aportació a càrrec de Joan Toni Fuster, el qual ha fet una sèrie de grans troballes i que, com vaig dir a una entrada anterior, aniré publicant a Illa Sonora al llarg d'aquesta setmana. De nou, agrair-li la seva fantàstica tasca rescatant el llegat i memòria de grups mallorquins oblidats.

Avui toca rescatar de l'oblit a El Nombre del Padre, un efímer quintet sorgit a mitjans dels 90's encapçalat per Toni (veu), abans saxofonista a Dirección Prohibida. No existeix cap tipus d'informació sobre la seva trajectòria o els noms la resta dels components... Així que qualsevol ànima caritativa que vulgui donar un poc de llum a l'assumpte, benvinguda serà. En tot cas, El Nombre del Padre era fou una banda a mig camí entre el Pop i el Rock, amb un so més compacte que el de Dirección Prohibida i que pot recordar a la vessant més rockera de La Granja o La Frontera.

Actualització: Ramon "Raca", de Mallorca-Nochentas, aporta una sèrie de dades força interessants sobre la banda: "Los componentes fueron Toni Rullán (voz, coros y saxo; después en la Orquestrina d'Algaida y Donde Estabas Tú), Álex Riolobos (guitarras; después en MineralWater), Gabi Escalas (guitarras; hoy en Hattori Hanzo Surf), Rafa Estelrich (bajo; hoy en Canarias tocando con La Iguana Blues Band) y Haritx Caperochipi (batería). Rafa, Toni y Álex, alquilaron un local del Hipódromo y empezó El Nombre del Padre. Poco después, cuando el grupo estaba todavía muy verde, en mayo de 1994, entraron en Estudios Digitals para grabar su primera maqueta, que contenía 2 canciones en inglés y 2 en español. En abril de 1995 grabaron la segunda maqueta en  The Independent Republic Of Sound (de Toni Noguera de Los Valendas) con la producción de Pablo Ochando de La Granja. Después grabaron una tercera maqueta de la que no recuerdo detalles. Aunque hubo varios cambios de formación en los años que duró el grupo. En diferentes épocas tocó el bajo Pablo Martín y Julián, y a la batería estuvo también Francis Sánchez (ex-Dirección Prohibida; hoy en Alma Sonora)"


El Nombre del Padre - "Demo" (1995) - Cassette


No hay comentarios:

Publicar un comentario